Felt Craft Tutorial :

Tutorial In Progress :

-

Complete Tutorial :



    Happy Crafting (^.^)v



10.11.11
Home » » Part 1 : Bisnes Kecil pun ada masalah jugak.

Part 1 : Bisnes Kecil pun ada masalah jugak.

2 comments
 Saya pernah terbaca satu post dari sebuah blog (sorry..lupe which blog dan malas nak google)..
Perniagaan ada 3 stage iaitu : Senang, Susah dan Senang. That's yang beliau huraikan tentang susah ke senang berniaga ni.

Saya tertarik dengan jawapan beliau, ringkas dan padat but at that times i'm not fully understand makna tersirat, hanya faham yang tersurat je..huhu.Selepas menceburi bidang perniagaan ini, barulah i fully understand that frasa. "Senang, Susah dan Senang".

Sebelum menceburi perniagaan, saya merasakan ala berniaga senang je..jual dan beli.then dapat untung.Kacang je.Lagipun i graduan Bisnes Studies dari ipta, Saya yakin dengan kemampuan diri dan ilmu didada.See betapa senangnya (dan cetek) pemikiran saya sebelum menceburi diri ke dunia perniagaan.

Early stage..bila dah terjebak baru lah tahu betapa susah dan sengitnya cabaran dunia bisnes ni.Macam mana nak tackle customer, nak close deal, nak rangka strategy bisnes, dan macam mana nak survive dan mendapat keuntungan dan tidak menangung kerugian dan bla bla bla. 
Teringat kata2 seorang teman,
"ko cuba baca translation lirik citer kartun ni (Anime jepun,rasenye k-on..kl tak silap i lah)..
Itik berenang  nampak tenang, tapi kaki dibawah kuat mengayuh melawan arus."

That's orang bisnes..nampak relax, goyang kaki kat meja..tapi r u sure diaorang goyang kaki tanpa memikirkan apa2.Adakah anda pasti??Hehe.. I rase most of them kat dalam kepala hotak mereka confirm penuh dengan strategi, dan bla bla bla lagi untuk memajukan bisnes diaorang. (Tapi kalau setakat fikir je dan rangka tanpa pelaksanaan/practice tak guna jugak kan..nanti di cop mat jenin plak).

To be continued..

P/s : Aish..tetiba bz lah plak..kita sambung next post.Maaf yeer.(haha..tak pernah dibuat dek orang, post posting tergantung cam gini..)

2 Responses so far

  1. Asma says:

    Hoho.. Baru excited nk baca.. Dah abes..T__T

  2. Unknown says:

    tu lah..ape lah post entry tergantung.hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...