Felt Craft Tutorial :

Tutorial In Progress :

-

Complete Tutorial :



    Happy Crafting (^.^)v



11.11.11
Home » » Bisnes Bermasalah?? Mungkin Anda Memulakan Perniagaan On Bad Day.

Bisnes Bermasalah?? Mungkin Anda Memulakan Perniagaan On Bad Day.

0 comments
Pernah tak korang berfikir dan terfikir..

"Kenapa bisnes aku tak semaju bisnes orang tu??""
"Kenapa dapat untung sikit je"
"Kenapa susah sangat nak closed deal??"
"Produk kami hampir sama, malah saya merasakan produk,design,packaging dan servis yang i berikan is the best among the best..tapi kenapa bisnes i tak memberi pulangan yang menguntungkan..WHY??"..
"kenapa kenapa dan kenapa....."

Pernah tak korang berfikiran begitu..pasion,tenaga,duit,usaha dan lain2 yang dicurahkan melebihi 100% malah almost 200%, kekadang berpeluh ketiak promosi (kalau kat Twitter/Blog/fb(group/page) penuh ngan iklan anda je^^, malah kena mark as sparmmer lak ngan admin group yg anda join)..tapi orang tu (pesaing anda) relax je tak buat promosi pun tapi bisnes on top, untung meningkat..Why??.
Orang kata "no pain no gain", tapi korang dah terlebih pain, tapi tak ade gain pun.

That's yang selalu i fikirkan (kekadang tak nak fikir tapi terfikir jugak)..Why? Why? Why?..i do the best, but why pulangan yang i dapat tak setara dengan usaha yang dicurahkan.What the problem!!

Yupz, I know banyak factor yang mempengaruhi, tapi untuk entry ini, i nak ulas 1 factor je.

Recently baru i dapat jawapannya (i rase kemungkinannya but i don't want to rely on that 100%, maybe i only take that factor 0.5% to 10% je)..Iaitu semasa memulakan perniagaan,i start on bad day (hari tidak baik) - saya mendaftarkan perniagaan saya on 25 May (ingatkan tarikh comey yelah 2505..ceh!!).

Berdasarkan entry yang i baca dari sebuah blog, 25th is bad day..Wtf!!
"Mungkin kalau kita memulakan langkah pada tarikh ini rezeki kita kurang atau kalau kita memulakan perniagaan /pekerjaan kita tak akan lama."

Shocking to death (wth)..what to do?? (mengelabah dan serangan panic bermula).I start my bisnes (actually mendaftarkan perniagaan di SSM) on 25th, dan that's hari yang tidak baik untuk memulakan bisnes.Aiya!!(*tepuk dahi).

Now, bila difikirkan balik, no wonder lah untung bersih bulan pertama perniagaan saya ialah RM3.00.(T.T) (nak gelak silakan,tak marah pun..that's the ugly truth).

Pergh..susah erk nak karang ayat ni..'Writer block' jap bila teringat untung bersih bulan pertama.

Bad day untuk memulakan bisnes - 3,5,13,16,21,24 & 25.

Kalau dah terdaftar/ memulakan bisnes on bad day nak buat camner??What to do??
Buat bodoh je.hehe. Tak payah buat bodo tapi buat cerdik iaitu dengan tingkatkan usaha, yakin dengan keupayaan diri (dan juga barang jualan anda) dan motivate diri untuk lebih berjaya dan maju.Jadikan that's thing sebagai pemangkin untuk lebih berjaya.(Huh..poyo bebenar bunyinya..(^.^)v..sila jangan muntah darah..tahan2:).

Saya percaya ini;
D - Doa
U - Usaha
I  - Ilmu /informasi/interaktif &
T - Tawakal.

Anda pula..macam mana??




P/s : Yang terlebih promosi sampai kena mark as spammer tu contoh je erk, i bukan that type yeer.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...